loading...
آشپزخانه من
آشپزخانه من بازدید : 12845 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (1)

 

آشپزی با هواپز

استیک

دو قاشق سس سویا – دو قاشق سس خردل – پیاز خرد شده . گوشت استیک را سه ساعت و نیم در یخچال در این سس بخوابانید و بدون نمک زدن به مدت 10 دقیقه در دمای 200 درجه در هواپز بپزید.

جوجه کباب : زعفران آب کرده – پیاز خرد شده – نمک - روغن زیتون 2 قاشق و فلفل در صورت تمایل . جوجه کباب را بمدت سه ساعت در یحچال در این سس بخوابانید و سپس به مدت 30 دقیقه در دمای 180 درجه در هواپز بپزید. برای مرغ بریان بهتر است از کره استفاده کنید.

شنیسل مرغ یا ماهی : ماهی را ابتدا با نمک و آبلیمو مزه دارکنید و بگذارید به مدت 15 دقیقه بماند . مرغ یا ماهی را ابتدا دریک عدد تخم مرغ و سپس در پودر نان + کمی فلفل یا پودر سوخاری بغلطانید و در هواپز بچینید . مدت پخت برای مرغ 30 دقیقه در دمای 180 درجه و برای ماهی 15 دقیقه در دمای 150درجه می باشد.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

*کباب کردن گوشت قرمز.......کباب دنده یا شیشلیک

گوشت دنده یا راسته با استخوان(شیشلیک) نیم کیلو..... پیازخردشده 2 عدد....ماست4 قاشق غذاخوری....زعفران و نمک و فلفل به میزان لازم.

گوشت دنده یا راسته رو به اندازه های دلخواه خرد کرده وبعد پیاز و ماست و نمک وفلفل و زعفران رو به گوشتها اضافه میکنیم سپس مواد آماده شده رو به مدت 2 یا 3 ساعت داخل یخچال قرار میدهیم
بعد از این مدت گوشتها رو داخل ظرفی که اندازه قابلمه هواپز است ریخته و داخل قابلمه هواپز قرارمیدهیم و بادرجه 175 به مدت 35 دقیقه میپزیم .....یک طرف گوشت که پخت برمیگردانیم و طرف دیگرروهم کباب میکنیم.

نکته حتما هر نوع موادی که در هواپز میپزید ابتدا داخل ظرفی قرار دهید بعد در قابلمه هواپز
بگذارید اینطوری سبزیجات یا گوشت مرغ و قرمز آبدار میشه و طعم خوبی هم میگیره .

________________________________________________________________________________________________________________________________________

*خوراک سبزیجات:

سیب زمینی..گوجه فرنگی.. پیاز..بادمجان رو خرد و نمک و فلفل و زرد چوبه به سبزیجات اضافه کرده و خوب مواد رو با هم مخلوط میکنیم .....تمام مواد رو داخل ظرفی پیرکسی که اندازه قابلمه هواپزتون باشه ریخته و ظرف رو توی قابلمه هواپز قرار داده و با درجه 175 به مدت 25 دقیقه بپزید.

برای برشته تر شدن کمی روغن مایع به سبزیجات اضافه کنید.......در ضمن بنا به ذائقه خودتون هر نوع ادویه ایی که دوست دارید استفاده کنید

_______________________________________________________________________________________________________________________________________

*ران مرغ:

ران مرغ
پیاز بزرگ و فلفل دلمه ای
نمک و فلفل سیاه
زعفران دم‌ کرده و روغن زیتون

ران‌های مرغ را با پوست تمیز نموده و آن را خوب می‌شوییم و با چاقو چند برش سطحی روی آنها می‌زنیم، پیاز را پوست گرفته و رنده می‌کنیم آب آن را روی ران مرغ‌ها می‌ریزیم، نمک، فلفل، زعفران دم‌کرده، روغن زیتون و فلفل دلمه‌ای خردشده را روی ران مرغ‌ها می‌ریزیم و به مدت سه ساعت در یخچال می‌گذاریم تا کاملا در این مدت طعم بگیرد، پس از مدت فوق از یخچال خارج ‌کرده داخل هواپز با حرارت ۲۴۰ الی ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۳۰ الی ۳۵ دقیقه قرار می‌دهیم.

__________________________________________________________________________________________________________________________________

*چلو مرغ با مرغ پخته شده در هواپز

طرز تهیه مرغ در هواپز:

ران مرغ یک عدد
پیاز دوعدد
روغن زیتون(در صورت تمایل) یک قاشق چایخوری
سس سویا دو قاشق چای خوری
نمک،فلفل،پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه:

ران رو پاک کرده و بشورید یا اگه از فریزر در اوردید برای یخ زدائی زودتر یا در نایلون فریزر در آب بگذارید تا یخش بازبش یا با سرعت 100 در هواپز به مدت 5دقیقه یا تا زمانی که یخش باز بشه قرار بدید.


مرغ رو دوتکه کرده و در ظرف در داری گذاشته پیاز رو خلالی درشت خرد کرده و به ظرف حاوی مرغ اضافه کنید.با دست پوست مرغ رو بالا بکشید به طوری که پوست کاملا جدا نشه(از انتها).کمی نمک،فلفل و پاپریکا و محلول زعفران و سویا سس و روغن زیتون روی سطح گوشت(زیرپوست) بمالید و همچنین روی پوست نیز اینکار رو انجام بدید.خوب مرغ رو بامواد ورز داده و در ظرف رو بزارذید و بزارید مرغ حداقل 3 ساعت مزه دار بشه.


مرغ مزه دارشده رو از پیاز ها پاک کرده و در دستگاه در سینی کوتاه با حرارت 230 بمدت 35 دقیقه قرار دهید.
بعد از پختن مرغ به اختیار میتونید کمی رب و آبلیمو و در صورت تمایل زعفران رو که مخلوط کردید با قلمو روی مرغ ها بکشید به مدت پنج دقیقه دیگر در دستگاه با حرارت 180 قرار دهید.بعد میتوانید با برنج یا خالی سرو کنید.

نکته:


به علت استفاده از سویاسس از نمک کمتر و یا نمک استفاده نکنید.
میتونید به نسبت افراد مواد رو افزایش بدید.

______________________________________________________________________________________________________________________________________

*طرز پخت یک نوع خوراک مرغ در هواپز

مواد لازم
:
مرغ تکه شده (کوچک مثل زماني که براي جوجه کباب اماده مي کنيم)، زعفران، اب ليمو ، پياز داغ، سيب زميني، نمک و فلفل، سير

ابتدا کف کاسه فليور پياز داغ و اب ليمو و زعفران و سير خرد شده بریزید
بعد به مرغهانمک و فلفل بزنید و روی مواد بالا بچینید

سيب زميني هارو خلال کنید و با يک کم روغن چرب کنید و نمک بزنید و روي سيني توري بالايي بچينبد . فليور رو با دماي 225 درجه و يک ساعت فر رو روشن کنید.

بعد از حدود 15 تا 20 دقيقه که سيب زميني ها سرخ شدند اونها رو لا به لاي مرغها بریزید طوري که به سسي که کف فليور بود اغشته بشند

دوباره فر رو روشن کنید تا پايان يک ساعت. توي اين مدت دو سه بار مرغها و سيب زميني ها رو بچرخونید تا هردو طرف مرغها کاملا برشته بشه و در ضمن سيب زمينيها هم کاملا سس به خوردشون بره.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط الهام عبدی در تاریخ 1392/10/07 و 12:26 دقیقه ارسال شده است

با سلام
میخواستم بپرسم مرغ که در هواپز تهیه میشه حتما باید با پوست باشه ؟ یعنی اگر مرغ پوست کنده داشته باشم نمیتونم در هواپز بگذارم؟
پاسخ : سلام دوست عزیز . میتونید استفاده کنید منتهی ممکنه گوشتش خشک بشه


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 840
  • کل نظرات : 181
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1830
  • آی پی امروز : 131
  • آی پی دیروز : 108
  • بازدید امروز : 413
  • باردید دیروز : 228
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,447
  • بازدید ماه : 4,526
  • بازدید سال : 36,438
  • بازدید کلی : 2,616,696
  • کدهای اختصاصی